תזונה לספורטאים

התזונה הינה חלק בלתי נפרד מתוכנית האימונים, ומאפשרת לבצע את כל אלו בצורה הטובה ביותר והיעילה ביותר.
ברגע שהספורט הופך להיות חלק חשוב בחיים, התזונה גם היא, הינה חלק בלתי נפרד ממנו.

תזונה המותאמת באופן אישי לעוסקים בספורט

ספורטאים חובבנים ומקצוענים משקיעים זמן רב והרבה מחשבה על תוכנית אימונים שתביא אותם ליעד, ומתכננים כל פרט בדרך אל המטרה.

הספורטאי, יחד עם המאמן או לבד, מחליטים על מטרת העל -לדוג': מרוץ מטרה 5 ק"מ - אולטרא מרתון, טריאתלון מטרה, משחק גביע, משחה מסטרס חורף, רוכב ישראל, ספיניג על גג עזריאלי,וכו' ....
כל אחת מהמטרות הנ"ל דורשת אימון פיזי רב של הגוף : חיזוק השרירים, עבודה על מהירות, על נפח פעילות, ועל עוצמת הפעילות.

התזונה הינה חלק בלתי נפרד מתוכנית האימונים, ומאפשרת לבצע את כל אלו בצורה הטובה ביותר והיעילה ביותר.
ברגע שהספורט הופך להיות חלק חשוב בחיים, התזונה גם היא, הינה חלק בלתי נפרד ממנו.
כבר לא אוכלים כשרעבים, ושותים כשצמאים. שגרת הארוחות והשתייה, דינה כשגרת האימונים. אוכלים מתאמנים ושוב אוכלים. לתזונת הספורט יש משמעות חשובה מאוד ביעילות האימון - ואנו צריכים לתכנן - מה נאכל לפני אימון ובהתאוששות מהאימון - מה נאכל אחרי אימון, ובמהלך כל היום שאחרי אימון, ולפני האימון הבא.
 
לפני אימון:
אנו אוכלים מזון שיספק אנרגיה מידית לביצוע הפעילות הקרובה. אנו אוכלים פחמימות פשוטות, אוכל שנספג מהר והסוכר מגיע במהירות הגדולה ביותר למחזור הדם.
המזונות יהיו: לחם לבן עם ריבה או דבש, תמרים או משמשים יבשים, פרי טרי כמו בננה או עוגייה פשוטה. במהלך אימון חשובה גם השתייה - 750 מ"ל לכל שעת אימון.
בסוגי ספורט שבו יש הפוגות ,או מחצית משחק, יש צורך להתאושש לקראת השלב הבא ,ואז שוב יש לאכול פחמימות פשוטות. אלא אם כן ההפוגה היא של כמה שעות.
 
אחרי אימון:
הגוף צריך להתאושש ולהחזיר לעצמו את האנרגיה שאיבד, ולבנות מחדש את השרירים. ולכן חשוב מאוד לאכול מזון המורכב מפחמימה מורכבת ומחלבון. הפחמימה תשמש מקור אנרגיה לגוף והחלבון ישמש למטרות בניית שרירים. המזונות יהיו: כריך עם טונה, יוגורט עם גרנולה, ביצה לחם וגבינה....סטייק בפיתה, בהמשך יש צורך להשלים את כמות הנוזלים ע"י שתייה מבוקרת במהלך היום.
 
אז שתרגישו בשיא הקלילות
טופז